خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.
- دسترسی به فایل محصول به صورت مادامالعمر
- ۶ ماه پشتیبانی کاملا رایگان و تضمین شده
رساله هنرستان هنر و معماری | مطالعات هنرستان هنر و معماری
فهرست رساله هنرستان هنر و معماری
عنوان رساله هنرستان هنر و معماری صفحه
1 – رساله هنرستان هنر و معماری / فصل اول مطالعات مقدماتي
1-1 انتخاب و پذيرش موضوع 2
2-1 اهداف كلي موضوع 2
3-1 دلايل ضرورت ايجاد طرح 4
4-1 مشكلات نظام آموزشي كشور 4
1-4-1 مشكلات و تنگنا هاي آموزش در درون هنرستان ها 4
2 – رساله هنرستان هنر و معماری / فصل دوم مطالعات تكميلي
1-2 تاريخچه 7
1-1-2 تاریخ آموزش و پرورش 7
2-1-2 آموزش در جوامع بدوی 7
3-1-2 آموزش در قدیمیترین تمدنها 8
4-1-2 آموزش در ایران باستان 9
5-1-2 آموزش در دنیای اسلام 10
2-2 اهميت سازمان آموزش و پرورش 11
3-2 آموزش مدرن در ایران 12
1-3-2 آموزش و پرورش در ایران 12
2-3-2 دوره هاي تحصيلي و تغييرات ساختاري تا سال 1345 13
3-3-2 ساختار نظام آموزش و پرورش ايران از سال 1345 تا 1370 13
4-2 دوره متوسطه 13
1-4-2 سيرتحول تاريخي آموزش متوسطه 13
2-4-2 اهميت دوره متوسطه در ايران 14
3-4-2 نيازها و احتياجات اساسي جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه) 14
4-4-2 ساختار نظام جديد آموزش متوسطه 15
5-4-2 اهداف و برنامه هاي آموزش متوسطه : 16
6-4-2 ساختار كلي / رساله هنرستان هنر و معماری 16
1-6-4-2 اهداف ، ساختار و برنامه درسي هر شاخه و دوره 16
5-2 عوامل موثر در ايجاد مدارس فني و حرفه اي در ايران از دارالفنون تا امروز 18
6-2 علل عدم گرايش لازم به شاخه آموزش متوسطه فني و حرفه اي 19
7-2 بررسي مسائل و آسيب شناسي آموزش فني و حرفه اي در كشور به وسيله
تحقيقات و گزارشات مستند 21
1-7-2 دانش آموزان و آموزش هاي فني و حرفه اي 21
1-1-7-2 آموزش فني و حرفه اي ؛ گرايش و طرز تلقي دانش آموزان ازآن در
آموزش وپرورش آذربايجان شرقي 21
2-1-7-2 عوامل موثر در جذب هنرجويان پسر به آموزش هاي
فني و حرفه اي در شهرستان اصفهان 21
3-1-7-2 بررسي نوع نگرش دانش آموزان نظام جديد آموزش
متوسطه نسبت به شاخه فني و حرفه اي وكاردانش در دبيرستان هاي اراك 22
4-1-7-2 راههاي ترغيب دانش آموزان به انتخاب رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش 23
2-7-2 اشتغال فارغ التحصيلان فني و حرفه اي 24
1-2-7-2 رابطه آموزش هاي رسمي فني و حرفه اي با اشتغال فارغ التحصيلان 24
3 – رساله هنرستان هنر و معماری / فصل سوم مطالعات اقليمي
1-3 معرفي استان خراسان 27
2-3 معرفي استان خراسان شمالي 27
1-2-3 حدود موقعيت استان خراسان شمالي 28
2-2-3 جمعیت و مساحت 28
3-2-3 تقسیمات سياسي 29
3-3 جغرافياي طبيعي 29
1-3-3 موقعیت جغرافیایی 29
2-3-3 آب و هوا 29
3-3-3 منابع آب 29
4-3-3 مناظر طبیعی و ییلاق ها 29
4-3 جغرافياي انساني استان 30
5-3 معرفي شهرستان اسفراين 30
1-5-3 اطلاعات کلی 30
2-5-3 موقعيت و حدود جغرافيايي شهرستان اسفراين 31
3-5-3 نقاط ديدني و مشاهير 32
4-5-3 قومیتها 32
5-5-3 وجه تسميه و پيشينه تاريخي 32
6-5-3 پیشینه تاریخی 33
1-6-5-3 اسفراين قبل از اسلام / رساله هنرستان هنر و معماری 34
2-6-5-3 اسفراين پس از اسلام 34
7-5-3 عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین 36
1-7-5-3 زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین 36
2-7-5-3 بازماندههای شهر بلقیس اسفراین 36
3-7-5-3 بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی 36
8-5-3 خصوصيات اقليمي شهرستان 37
9-5-3 استقرار شهر 38
1-9-5-3 هسته اوليه شهر قديم 38
2-9-5-3 هسته اوليه شهر جديد و محلات 38
10-5-3 توسعه شهر 39
1-10-5-3 دسترسي ها (اصلي و فرعي) 40
11-5-3 اقليم،آب و هوا 40
1-11-5-3 درجه حرارت 40
2-11-5-3 بارش 41
3-11-5-3 باد 41
12-5-3 پوشش گیاهی 42
13-5-3 ناهمواري ها 42
14-5-3 منابع آب 42
15-5-3 زلزله 44
16-5-3 حیات وحش رساله هنرستان هنر و معماری 45
17-5-3 جمعيت 45
18-5-3 صنايع و اقتصاد شهرستان 46
6-3 برداشت بخش 46
7-3 تحليل سايت 47
1-7-3 توصيف اجزائ بستر طرح 47
1-1-7-3 شكل/زمين/ابعاد/جهت / رساله هنرستان هنر و معماری 47
2-1-7-3 زمين و توپوگرافي 47
3-1-7-3 زمين و دسترسي 47
4-1-7-3 زمين و مقاومت 47
2-7-3 عوامل موثر بر طرح 48
1-2-7-3 اقليم و جهت هاي موثر 48
2-2-7-3 ديدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل 48
3-2-7-3 همجواري ها و همسايگي ها 49
3-7-3 كليات بستر طرح مورد نظر 49
1-3-7-3 موقعيت سايت در محدوده شهري 49
4-7-3 توصيف اجزائ بستر طرح 50
1-4-7-3 شكل زمين/ابعاد/جهت 50
4 – رساله هنرستان هنر و معماری / فصل چهارم اصول و مباني طراحي
1-4 اصول و مباني طراحي در مقياس خرد وكلان 54
1-1-4 مسائل كلان در طراحي مدرسه 54
2-4 راهكارهاي كلي طراحي معماري مدرسه با هويت 55
3-4 جزئيات معماري جهت طراحي اقليمي 56
1-3-4 اقليم و معماري بومي 57
2-3-4 فرم بنا در مناطق كوهستاني 57
3-3-4- نوع مصالح 59
4-3-4 كالبد شهري و روستایی 60
4-4- مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراين 61
1-4-4- خصوصیات اقلیمی 61
2-4-4 «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی» 61
3-4-4- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی 61
4-4-4- نتیجه گیری از جدول ماهونی 61
5-4-4 نتیجه گیری از وزش بادها
5-4 روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی 62
6-4 تاثير اقليم سرد بر معماري مدارس 64
7-4 اصول و مباني طراحي متناسب با اهداف كالبدي 66
1-7-4 سازماندهي فضايي 66
1-1-7-4 ويژگي هاي حاكم بريك مجموعه واحد و سازمان يافته معماري 66
2-1-7-4 انواع سازماندهي هاي فضايي 66
2-7-4 انتظام فضاهاي پر و خالي يا فضاهاي بسته و باز 67
1-2-7-4 جهت اننتظام فضاي پر و خالي به نكات زير بايد توجه كرد 67
3-7-4 اصول و احكام طراحي فضاهاي پروخالي 69
8-4 اصول و ضوابط طراحي مدارس 69
1-8-4 اصول طراحي فضايي مدرسه در رابطه با سيما و بافت شهري 69
2-8-4 سازه(استراكچر) 70
1-2-8-4 الزامات سازه اي 70
2-2-8-4 سازه هاي بهينه 71
9-4 پايدارسازي ساختمان هاي آموزشي در برابر زلزله 71
10-4 نور در فضاهاي آموزشي 72
1-10-4 روشنايي طبيعي 72
2-10-4 اصول استفاده از روشنايي طبيعي (نور روز) 73
3-10-4 معرفي انواع پنجره ها 74
11-4 آلودگي صوتي و راهكارهاي معمارانه مقابله با آن 75
1-11-4 راهكارهاي كنترل 75
12-4 انتخاب رنگ مناسب براي فضاي آموزشي 76
1-12-4 بوروشور رنگ مناسب فضاهاي آموزشي در دوره متوسطه 77
13-4 عرصه ها و حريمها 79
1-13-4 رابطه عرصه عمومي و عرصه خصوصي 79
2-13-4 طراحي مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرميت و آسايش 79
3-13-4 محرميت در جنبه هاي مختلف بنا 80
4-13-4 شيوه هاي اصلي ساماندهي شكلي توده ساختمان 81
14-4 اصول و مباني طراحي متناسب با اهداف اقتصادي 86
1-14-4 تعداد طبقات در مدارس 86
15-4 مفهوم و كاركرد فضاي باز در مدارس سنتي و جديد 87
1-15-4 نگره كلاسيك و الگوي عملكردي حياط در مدارس معاصر 87
16-4 روشهاي نوين در طراحي مدارس و فضاهاي آموزشي 88
17-4 طراحي فضاي آموزشي با استفاده از فرم هاي انعطاف پذير 89
1-17-4شعاع دسترسي 89
2-17-4 نحوه دسترسي به فضاهاي آموزشي 90
3-17-4 تعداد طبقات 90
4-17-4 سازماندهي فضاهي آموزشي و انعطاف پذير 91
5-17-4 ضوابط پيشنهادي فضاهاي آموزشي از ديد انعطاف پذيري در مقياس كلان 93
6-17-4 همجواري و مكان قرار گيري فضاهاي آموزشي 94
7-17-4 عرصه و حريم 95
8-17-4 ضوابط پيشنهادي فضاهاي آموزشي ازديد انعطاف پذير در مقياس خرد 96
5 – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
1-5 مسئله جنسيت و تاثير آن بر طرح 101
1-1-5 جنسيت در تربيت اسلامي 101
2-1-5 اعتبار تفاوت هاي جنسي 101
3-1-5 مشكلات ويژه دختران در آموزش و پرورش 103
4-1-5 اهميت آموزش دختران 104
6-1-5 ويژگي ها ونيازها خاص مدارس دخترانه 106
2-5 عوامل روانشناسي محيط 110
3-5 تعريف مدرسه مطلوب بر اساس اولويت دانش آموزان 111
6- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
1-6 نيازهاي فضايي رشته هاي آموزشي نظام جديد 114
2-6 شاخه فني و حرفه اي 114
1-2-6 اهداف و ساختار 114
1-1-2-6 اهداف 114
2-1-2-6 ساختار 115
2-2-6 عناوين رشته هاي هريك از زمينه ها به شرح زير است 115
1-2-2-6 زمينه صنعت 115
2-2-2-6 زمينه خدمات 115
3-2-2-6 زمينه كشاورزي 115
3-6 معرفي هنرستان 115
4-6 اصول و استاندارد هاي تخصصي مربوط به 8 رشته ارائه شده در اين هنرستان 116
5-6 دروس اصلي و تخصصي رشته هاي هنرستان 117
1-5-6 دروس اصلی و تخصصی رشته معماری 117
2-5-6 کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک 118
3-5-6 کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی 118
6-6 درصدها و مشخصات فضايي كارگاه ها 119
7-6 وضعيت شيميايي و بيولوژيكي كارگاه ها 120
8-6 ظرفيت و سرانه فضاها 120
1-8-6 سرانه دانش آموزان به فضاهاي آموزشي 121
9-6 معرفي فضاها و ضوابط آنها 121
1-9-6 انبار رساله هنرستان هنر و معماری 121
2-9-6 ورودي 121
3-9-6 راهروهاي طبقات (ارتباط افقي) 121
4-9-6 راه پله ها (ارتباطي عمودي) 122
5-9-6 محل صف جمع، تجمع و قدم زدن 122
6-9-6 فضاي سبز 123
7-9-6 سرويسهاي بهداشتي 123
8-9-6 آبدارخانه 123
9-9-6 نماز خانه 123
10-9-6 فضاي مشاوره 124
11-9-6 اتاق بهداشت و كمكهاي اوليه 124
12-9-6 سالن چند منظوره 125
13-9-6 كارگاه هنر 125
14-9-6 كتابخانه 126
1-14-9-6 فواصل و اندازههاي تجهيزات 126
2-14-9-6تجهيزات كتابخانهها 127
10-6 آيين كار ايمني درهاي مدارس 128
11-6 آيين كار ايمني پنجرههاي مدارس 129
12-6 آيين كار ايمني كريدورها و راهروهاي مدارس 129
13-6 ضوابط طراحي ايمني پلكان 130
14-6 آيين كار مكانيابي , ساختمان , تجهيزات و بهداشت بوفه مدارس 130
15-6 بهداشت مدارس 131
16-6 ضوابط طراحي ساختمانهاي آموزشي» 132
17-6 ضوابط فضاهاي آموزشي 133
18-6 كلاس درس / رساله هنرستان هنر و معماری 134
1-18-6 مكان قرار گيري 134
2-18-6 بررسي نور در كلاس 134
3-18-6 فرم كلاس 135
4-18-6 انواع چيدمان در كلاس 135
5-18-6 چيدمان كلاسهاي مقاطع دبيرستان 136
6-18-6 چيدمان ساير فضاهاي قابل استفاده در كليه مقاطع 137
7-18-6 حد اقل فواصل و ابعاد تجهيزات ( ميز و صندلي) 138
8-18-6 نمونههايي از استقراركلاسهاي درس و فضاهاي جانبي 139
9-18-6 نظم فضايي كلاس 140
19-6 حفاظت ساختمان در مقابل حريق 141
20-6ضوابط فضاهاي بهداشتي 141
21-6 مبلمانهاي آموزشي بايد قابليت اين راداشته باشند 142
22-6 انتخاب زمين مدرسه 142
23-6 تعيين جهت ساختمان مدارس 142
24-6 جدول برنامه فيزيكي هنرستان هنر 144
7 – فصل هفتم مصاديق
1-7 مدرسه هنرسنگاپور 149
Alpha high school 7-2 رساله هنرستان هنر و معماری 153
Paschalis school 7-3 158
Zhangde Primary School 7-4 161
High Tech High International School 7-5 164
6-7 مدرسه معماری کرنل Cornell 167
7-7 مدرسه معماری اهدائی اهيو Ohio 170
8-7 مدرسه ی معماری اسلو نروژ / رساله هنرستان هنر و معماری 172
Camino Nuevo High School 7-9 173
10-7 مدرسه معماری ميس وندروهه (Crown hall ) 175
11-7 مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام 176
8– آلترناتيو ها و طرح نهايي رساله هنرستان هنر و معماری 179
18,000 تومان
هنوز بررسیای ثبت نشده است.